Oferta współpracy w ramach zwrotu podatku VAT podróżnym spoza Unii Europejskiej, za zakupy dokonane w Państwa sklepie

Grupa Meest istnieje od 1989 roku. Jako międzynarodowy operator logistyczno-pocztowy skutecznie wspieramy rozwój e-commerce.

Posiadamy ponad 500 agentów w 12 krajach świata. Specjalizujemy się w obsłudze przesyłek B2C, B2B i C2C w relacjach międzynarodowych, w tym również dla odbiorców z obszaru Ukrainy, w której cieszymy się zaufaniem kilkunastu milionów klientów.

Wraz z firmą Mayzus Financial Services Ltd. wprowadziliśmy na polski rynek usługę zwrotu podatku VAT dla podróżnych, za zakupy towarów dokonane w sklepach na terenie UE, w formie międzynarodowego przekazu pieniężnego.

Nowatorski sposób podejścia do powyższego procesu zakłada dla sklepu łatwość i pewność dokonania zwrotu podatku VAT, a dla kupującego – wygodną formę otrzymania zwrotu w gotówce w jednym z 400 tys. punktów w ponad 130 krajach.

Usługa może być oferowana osobom nieposiadającym stałego miejsca zamieszkania na terytorium UE.

Przebieg procesu zwrotu podatku VAT

I. Proces z punktu widzenia kupującego

  1. Obieg dokumentów i zwrot pieniędzy
    Klient, przy zakupie w Państwa sklepie, otrzymuje dokument (tzn. TAX Free), niezbędny do uzyskania zwrotu podatku VAT, podpisuje stosowne upoważnienie dla sklepu do dokonania zwrotu pieniędzy w formie międzynarodowego przekazu pieniężnego oraz wskazuje, w jakiej walucie i w którym spośród 130 krajów chciałby otrzymać zwrot. Klient, przekraczając granicę z wypełnionym dokumentem zwrotu oraz paragonem, otrzymuje pieczęć urzędu celnego, potwierdzającą wywóz towaru poza granice Polski, a następnie przesyła dokumenty do firmy Meest Transfer.
  2. Dlaczego jest to atrakcyjne dla kupującego?
    Zaletą tej formy rozliczeń jest szybkość dokonania zwrotu podatku VAT klientowi oraz bardzo duża liczba punktów, w których może on dokonać odbioru gotówki. Usługa oferowana przez Meest Transfer pozwala też na przekazywanie środków w kilku walutach, a nie jedynie w złotówkach, jak ma to miejsce w przypadku innych firm.

II. Proces z punktu widzenia sklepu

  1. Wdrożenie usługi
    Po podpisaniu umowy o współpracy z Meest Transfer Sp. z o.o. wszelkie wdrożenia usługi w sklepie leżą po naszej stronie. Zaangażowanie pracowników sklepu ograniczy się jedynie do wypełniania
    przy zakupie jednego prostego dokumentu.
  2. Przekazywanie zgłoszeń realizacji przekazów
    Wyznaczony pracownik sklepu przygotowuje i przesyła Meest Transfer do realizacji listę transakcji
    w predefiniowanym formacie (http://wiki.moneypolo.com/doku.php/uwcfsmoneytransfer). Częstotliwość wykonywania przekazów przez Meest Transfer jest ustalana indywidualnie.
  3. Wzajemne rozliczenia
    Równowartość zleconych zwrotów sklep realizuje przelewem bankowym na rachunek Meest Transfer. Meest Transfer wysyła do sklepu raporty o dokonanych przekazach. Osobno, na życzenie sklepu, mogą również zostać wykonane dodatkowe bezpłatne raporty sumaryczne (kwartalne lub roczne). Opłata za usługi dla Meest Transfer wynosi 2,5 % od kwoty transakcji.
  4. Zalety systemu
    Usługa jest korzystna zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. Sklep, dzięki zwrotom podatku VAT przez międzynarodowy przekaz pieniężny pozyskuje klientów, a kupujący nie musi wracać do sklepu po odbiór pieniędzy. Przy tym otrzymuje zwrot nie w PLN, a w walutach USD lub EUR, co zwykle jest przez niego preferowane.